Vi analyserer din hjemmeside/webshop samt Facebook-side – alt sammen med henblik på, at det er korrekt sat op i forhold til de besøgende som kommer fra Facebook. Her analyserer vi, om din webløsning er klar, til at omdanne de besøgende til kunder.
Det er særdeles vigtigt, at det hele er korrekt sat op og på plads inden dine Facebook annoncer bliver udviklet og aktiveret, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner. Vi analyserer på føglende:
- Produkt og/eller budskaber, som skal annonceres omkring.
- Landingpage: den side dine annoncer henviser til.
- Funktionerne og designet på din hjemmeside/webshop.
- Om din hjemmeside/webshop er opdateret iht. Facebooks principper.
Vi analyserer din målgruppe og ser hvor de mest købeklare kunder befinder sig og hvilke søgeord de benytter. I analysen kigger vi på geografi, alder, sprog samt tidsperiode som dine annoncer skal kunne ses af dine potentielle kunder.
Ud fra vores analyse får vi et godt indblik i, hvordan vi skal udforme dine annoncer. Vi ved hermed hvordan vi skal fremvise dit budskab på en professionel måde, som vækker købelyst hos brugeren. I korte træk gør vi følgende:
- Analyse af din målgruppe og dennes interesser.
- Analyse af søgeord, annoncer og kampagner.
- Analyse af konkurrenter.
- Analyse af hvad dine potentielle kunder søger på.
Efter vores analyse påbegynder vi selve udvikling af annoncerne. Annoncerne og kampagnerne bliver udviklet af AWORKs Facebook specialister i samarbejde med AWORKs tekstforfattere.
Samspillet mellem vores AdWords specialister og tekstforfattere sikrer, at dine annoncer fremstår så flotte og velformulerede som muligt. Vi har mange års erfaring med hvilke virkemidler, som fanger brugernes interesse ved annoncering.
- Opsætning af kampagner.
- Opsætning af annoncer.
- Opsætning af søgeord.
- Opsætning af målsætninger.
Vi optimerer løbende dine annoncer, kampagner og søgeord for at forbedre konverteringsraten fra Facebook Ads. Vi installerer konverteringscripts på din hjemmeside/webshop, så du kan se præcis hvor mange annoncekroner, du betaler, for hver kunde du erhverver.
Du vil desuden også kunne se præcis hvilke annoncer der giver dig flest klik og flest henvendelser. Du vil så kunne se dit ROI (Return On Investment) – altså hvor meget du får ud af dine annoncekroner. Vi opsætter også retargeting, hvilket betyder, at brugere som har været inde og besøge din hjemmeside/webshop, vil få vist annoncer fra dig, når de besøger andre sider på nettet. Dette er en oplagt mulighed for at fange en kunde, som du måske ville have mistet, hvis du ikke havde benyttet dig af Facebook Ads.
- Løbende optimering og vedligeholdelse.
- Opsætning af konverteringsscripts.
- Opsætning af Facebook Retargeting.