Google Ads - din vej til toppen i Googles søgeresultater

Google er den mest benyttede søgemaskine og et af verdens største annoncenetværk. Vi hjælper dig med at ranke bedre på Google, og dermed blive mere synlig for dine kunder. 

Fra kr. 2.499,- /md

Prisberegner - Google Ads

1
2
3
4

Beregn dit prisestimat på 2 minutter

Følg disse tre simple trin, så vi kan beregne prisen på dine annoncer

Hvor stor er din virksomhed?

Følg disse simple trin, så vi kan beregne prisen på dit projekt

Hør hvordan Murermester Mortensen oplevelse hos os har været

For Murermester Mortensen var det særdeles vigtig at hans passion for han erhverv kom til udtryk overfor brugerne. Både gemme design og udtryk men særdeles også gennem den digital markedsføring vi har lavet. Nedenfor ser du nogle af de produkter Murermester Mortensen gør brug af hos AWORK. 

Afspil video

AWORK standard

Til højre kan du læse hvad der er med i vores Google annoncer som standard. Det er dog ikke kun begrænset til dette, så tag endelig fat i os for en uforpligtende dialog.

Hvorfor AWORK?

Anerkendt bureau siden 2012

Altid tilfredshedgaranti

Toppen af Trustpilot

Gazelle 2021

Hvad får du med i Google Ads?

En forudsætning for en velgennemført Google Ads kampagne bygger på en søgeords- og konkurrentanalyse. Vores Ads-specialist udarbejder denne analyse, med henblik på at finde søgeord eller sætninger, der bruges til at matche dine annoncer med de ord, som folk anvender i deres søgninger. Ved at vælge relevante søgeord af høj kvalitet til din annoncekampagne, sikrer vi os, at du når ud til den relevante målgruppe på det ønskede tidspunkt. 

Som noget helt unikt, får du tilknyttet en fast Ads-specialist, som hjælper dig med at maksimere outputtet af dine Facebook annoncer. Vores specialister sikrer sig, at du ikke smider penge “ud ad vinduet” eller bruger dem forkert. Ads-specialisten hjælper dig med alt fra opsætning, til tekstforfatning og overvågning af dine annoncer. 

Dit content er altafgørende for, hvordan dit organiske og betalte indhold performer på Google. Vores Ads-specialister udarbejder derfor alt content for dig, og skriver teksterne til dine annoncer. Vi kvalitetssikrer dine annoncer, og skaber indbydende indhold, som fanger din målgruppe.  

Google remarketing er et stærkt værktøj, der bliver flittigt brugt til strategisk annoncering på Google. Google remarketing er en annoncetype/funktion, der muliggør at annoncer kan blive målrettet brugere, der har vist interesse for dig, din virksomhed eller dine annoncer. Vi tilbyder opsætning af Google remarketing, så du kan fastholde din målgruppes interesse på dine ydelser eller produkter.

Som eksperter i annoncering, skaber vi fængende og kreativt indhold, som fanger din målgruppe. Vores annoncer fører til resultater som leads, konverteringer og mer salg af dine ydelser/produkter. 

Vi tilbyder konverteringssporing af dine Google annoncer, så du kan se, hvor mange brugere det faktisk ender med at købe et produkt efter at have set og klikket på din annonce. En konvertering er ikke kun et køb, det kan være mange ting, fx: Tilmelding til nyhedsbrev, søgninger, tilføjelse til kurv, udfyldelse af kontaktformular og meget mere. Konverteringsporing giver dig altså mulighed til at måle den direkte effekt og resultaterne af vores annoncer.

"Med Google Ads kan du fange de købeklare kunder som søger efter lige præcis dine produkter.

Faktisk er der 50 % sandsynlighed for at de besøgende, der klikker på din annonce, også køber dit produkt eller foretager en værdifuld handling på baggrund af det du har annonceret for. Alene det faktum viser, hvor stærk en annonceplatform Google Ads er".
Ina Hawthorn Jensen
SoMe & Ads specialist

Se lidt af vores arbejde nedenfor

Vi søger altid dybdegående indsigt i vores kundes virksomhed og industri.
Det sikrer, at vi får skabt et stærkt digitalt fundament, som giver
resultater på den lange bane.

Processen

Vores proces omkring Google Ads er gennemtestet og afprøvet. Vi har siden 2012 leveret mio. af konverteringer via Googles annonceplatform. Hertil er vi certificeret Google Partner, hvorfor du er sikret et Google Ads bureau der ved hvordan skaber mere på bundlinjen via annoncerne.

Kendskab og analyse

Første skridt er at stifte kendskab med dit brand, branche samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for dine Google Ads kampagner og være startindekset.
Derefter udarbejder vi din strategi og content-plan på baggrund af den information, vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå med dine annoncer.

Content udarbejdelse

Vi udarbejder content for dig og skriver teksterne til dine annoncer. Vi kvalitetsikrer dine annoncer og skaber indbydende indhold, som fanger din målgruppe. Vi bruger gerne visuelt materiale i vores annoncer. Det kan både være videoer og billeder, der fanger brugeren. 

Resultater og mål

Vi har nu annonceret for dig, og resultaterne og målingerne giver effekt. Nu kigger vi på, om vi skal lave nye annoncer eller optimere eksisterende ydeligere. Med i annonceprisen får du også en månedlig rapport, hvor vi rapporterer om brug af annoncekroner, resultater og udvikling. 

FAQ

De oftest stillede spørgsmål finder du nedenfor. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, så er du mere end velkommen til at skrive til os i chatten eller kontakte os på anden vis.

Google AdWords nu kendt som Google Ads

GooglAdWords er en online annonceringplatform udviklet af Google. Her er det muligt for annoncører at betale Google for at vise korte annoncer, serviceydelser, produktfortegnelser, videoindhold og generere mobilprograminstallationer i Googles annoncenetværk til webbrugere. I juli 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads, selvom mange stadig benytter sig af det gamle navn.

Google AdWords blev lanceret i 2000, hvor Googles annoncører månedligt betalte for at Google oprettede og administrerede deres kampagne. Kort efter gjorde Google det muligt for mindre virksomheder, selv at kunne oprette og administrere deres egne kampagner. Det var her selvbetjeningsportalen Google AdWords blev introduceret. Siden da er Google Ads blevet større og større og er blevet til, et vigtigt værktøj i forbindelse med virksomheders digitale markedsføring.

På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside.

Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

CPC eller pris “pr. klik” (cost per click) ligger man et budget hvor budgettet ophører når CPC prisen overstiger budgettetDet vil sige at, f.eks. hvis ét klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har klikket på annoncen.

Kontakt vores Ads Specialister på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk for at høre mere om priserne på Google Ads.

Der er mange annonceringmuligheder via Google Ads. Du kan benytte dig af søgekampagner, som vises øverst og nederst i Googles søgeresultater.

Du kan anvende Google Shopping, som vises i toppen af søgeresultaterne med billeder og direkte links til de produkter, som brugeren har søgt efter.

Du kan anvende Google E-mail kampagner, som vises i brugernes gmail.

Du kan benytte dig af Google Displaynetværk som er billeder, bannere og produkter ofte i siden eller øverst på en hjemmeside.

Mange anvender også re-marketing kampagner på Google, hvor brugerne eksponeres for de produkter de har vist interesse for.

Annoncering på YouTube er også en mulighed når du anvender Google Ads. Dine annoncer vises derfor før, efter eller i midten af en YouTube video.

Også App kampagner er en mulighed med Google Ads. Dine kampagner vil derved vises i GooglePlay Store og i disse apps.

Der er altså mange muligheder at vælge i mellem når du gerne vil annoncere gennem Google. For at optimere dine kampagner må du holde øje med dine kampagners performance, og se hvor du skal sætte ind. Det er også vigtigt at kende din målgruppe, så du ved hvilken type annoncering der vil præstere bedst hos målgruppen og for dine produkter eller services.

Har du svært ved at overskue annoncedata eller vil du gerne have faglig rådgivning omkring Google annoncering, så kontakt os på på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

Vores Ads Specialister hos AWORK kan guide dig igennem alle steps’ene når du skal annoncere på Google.

Tag fat i os på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

Google Ads systemer indsamler data via cookies og søgeord bestemt af annoncører. På den måde får Google AdWords mulighed for at placere annoncer til de personer, hvor de mener det kunne være relevant. Når der klikkes på en reklame i Googles annoncenetværk er det så her at annoncøren betaler pr. klik og partnerhjemmesiden modtager en del af den genererede indkomst.

På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside. Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

CPC eller pris “pr. klik” (cost per click) ligger man et budget hvor budgettet ophører når CPC prisen overstiger budgettetDet vil sige at, f.eks. hvis ét klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har klikket på annoncen.

Google AdWords annoncer vises både lokalt, nationalt og international. I dag er Google Ads blevet så skræddersyet, at du kan vælge hvilken geografisk radius dine reklamer skal vises, sprog, alder og så meget mere. Det betyder, at du kan vælge at brugere indenfor et bestemt område kun kan se dine reklamer. Dette kan være super relevant hvis du har et ønske om at ens kunder skal være lokale eller i området af din fysiske butik. 

I Google AdWords netværk er det også muligt at byde ind på diverse søgeord. Det er disse søgeord, der er med til at ens hjemmeside eller webshop vil blive rangeret bedre på Googles søgeresultater. Disse søgeord bydes der på ved auktioner, nogle søgeord er mere efterspurgt end andre, da det er hvad forbrugerne søger på. Der er derfor også større konkurrence og højere priser ved de efterspurgte søgeord.

Du kan ReTarget dine kunder. ReTarget er en måde du kan få besøgende der tideligere har været inde på dit site til at blive påmindet om at de har klikket på et bestemt produkt. For at ReTarget sine besøgende, skal man benytte sig af cookies. Cookies er med til at huske hvilken computer der har været inde på din hjemmeside og hvilket produkt det var de kikkede på. Når de har indsamlet disse informationer, er det her de kan eksponere den tideligere besøgende overfor det produkt eller din virksomhed. Derved er det muligt at skabe mersalg eller sælge til ellers tabte kunder.

En af fordelene ved Google Ads er at du kun betaler pr. klik. Det betyder at selvom 1000 brugere ser din annonce men kun 100 klikker vil du kun betale for dem der klikker, altså de 100.

I dag er der mange virksomheder der vælger at outsource deres digitale markedsføring til webbureauer. Det vil i længden være billigere da man primært har en abonnementsløsning. Udover det slipper man som virksomhed også med at skulle betale til den afdeling der ellers skulle stå for den online markedsføring.

Google AdWords er i længen et markedsføringstiltag som er meget billigere end de traditionelle markedsføringstiltag. Udover det, vil du også kunne ramme den målgruppe du ønsker, meget mere præcist end med traditionel markedsføring. Online markedsføring vil derfor også være et tiltag som vil have en langt større effekt.

I Google AdWords er det også muligt at måle fremgangen efter tiltagene. Det betyder at du vil kunne se hvilke søgeord i dine annoncer der sælger, hvor mange der har klikket på annoncen, været inde på din hjemmeside eller webshop og så meget mere. Når du annoncere via Google Ads, benytter man sig af det vi kalder for AB test. Det er en metode hvor man finder frem til de mest relevante annoncer. Alt dette er med til at gøre du kan præcisere din markedsføring yderligere og derved mindske omkostningerne på den lange bane.

Prisen for Google AdWords varierer afhængigt af dit budget og hvor mange konkurrenter der er på markedet og søgningerne. Undervejs vil det også være muligt at kunne justere dit budget i Google Ads programmer.

Et professionelt markedsføringsbureau vil have langt større erfaring indenfor online markedsføring, da de ved hvordan det skal gøres. Udover det vil et professionelt markedsføringsbureau som AWORK kunne vejlede dig således at du får de søgeord, der er relevant for netop din hjemmeside eller webshop. Vi vil også vejlede dig så du vælger den rette måde at fremvise dine annoncer på overfor din målgruppe. Vi hjælper dig også så din hjemmeside og webshop bliver score så højt så muligt, ved at gøre siden SEO og Google-venlig.

 

Opbygning af kendskab og analyse.

Første step er at stifte kendskab med jeres brand, industri samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for hele jeres Google AdWords kampagne.

PPC strategi og projektplanlægning.

Andet step er at udarbejde en PPC* strategi på baggrund af den information vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå.

*PPC står for Pay Per Click. Det er den pris, du betaler for hvert enkelt klik, du får på dine annoncer.

Opsætning af kampagne og sporing

I tredje step opsætter vi konverteringssporing* på jeres hjemmeside. Det er også her, vi afgør, hvor trafikken skal sendes hen, og hvad der skal ske med trafikken.

Konverterigssporing betyder, at vi lægger en kode ind på jeres hjemmeside. Det gør vi for at måle, hvor mange kunder I får fra hver enkel annonce i jeres kampagne.

Løbende optimering og justering.

Fjerde step består i optimering og justering af kampagnerne. Vi laver analyser, hvor vi tester og sorterer annoncer fra. Det sikrer at vi får det bedste resultat på lang sigt.

Rapportering og servicekald

Femte og sidste step er den kontinuerlige afrapportering. Vi udarbejder en rapport til jer og giver jer samtidig et telefonisk opkald, hvor vi forklarer tallene i rapporten.

Er du klar til at komme i gang?

Bliv kontaktet ved at klikke på knappen nedenfor eller ring på 88 37 47 88.
Vi rådgiver jer til valg af den rette løsning og strategi, så vi sammen kan opnå jeres mål.

Google annoncering – kom øverst i Googles søgeresultater

Google er den mest benyttede søgemaskine og et af verdens største annoncenetværk. Derfor bør du også benytte dig af Google annoncer, hvis du ønsker at være synlig for kunder og potentielle kunder. Med Google Ads bliver dine annoncer vist, når en person søger efter søgeord/keywords der har relation til dit produkt eller din tjeneste, eller når de browser på en hjemmeside eller webshop med indhold, der er relateret til din virksomhed. Ved at matche udvalgte søgeord/keywords med dine annoncer, finder kunder og potentielle kunder dig øverst i Googles søgeresultater.

Vi hjælper dig med at ranke bedre på Google, og dermed blive mere synlig for dine kunder. Hos AWORK tilbyder vi Google annoncering, som er skræddersyet til dit behov for annoncering. Kontakt derfor en af vores konsulenter på telefon: + 45 88 37 47 88 eller via e-mail: smb@craft.awork.dk. Vi har nogle af de mest konkurrencedygtige priser på markedet, når det kommer til Google annoncering.

Hvad kan Google annoncering gøre for min virksomhed?

Uanset om du arbejder i eget firma, er en lille erhvervsdrivende virksomhed, eller en større koncern, NGO eller politisk organisation, så kan Google annoncering hjælpe dig med at finde frem til den rette målgruppe for lige netop din virksomhed. Google AdWords blev lanceret i 2000, hvor Googles annoncører månedligt betalte for at Google oprettede og administrerede deres kampagne. Kort efter gjorde Google det muligt for mindre virksomheder, selv at kunne oprette og administrere deres egne kampagner. Det var her selvbetjeningsportalen Google AdWords blev introduceret. Siden da er Google Ads blevet større og større og er blevet til, et vigtigt værktøj i forbindelse med virksomheders digitale markedsføring. I juli 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads, selvom mange stadig benytter sig af det gamle navn.

Google Ads er en investering

Når du annoncerer med Google Ads, investerer du samtidig i din virksomhed. Der skal dog mere end penge til at få succes. Det er også meget vigtigt, at du investerer tid i jævnligt at tjekke din Google Ads-konto og foretage justeringer, indtil du er tilfreds med investeringsafkastet. Vi hjælper dig med både at udvikle og optimere dine annoncer løbende.

Google annoncer – Sådan kommer du i gang

Overvejer du, hvorvidt Google annoncering er relevant for dig eller din virksomhed? Det første du skal overveje er, om Google er en platform der benyttes af din målgruppe eller andre virksomheder som din. Undersøg altid markedet på forhånd, inden du går i gang med at annoncere. Nogle virksomheder får et bedre udbytte af annoncering via. andre platforme som eksempelvis via. Facebook Ads, Instagram annoncering eller LinkedIn annoncering.

Hvis din research viser, at Google annoncering er et godt match til din type virksomhed, er det bare med at komme i gang. Ønsker du at sætte hårdt ind på Google annoncering som din primære marketing strategi, er det en god idé at få hjælp fra eksperter i Google annoncering.

Hos AWORK webbureau har vi hjulpet mange af vores kunder til øget vækst med målrettet annoncering på Google, og det er bl.a. en af grundene til, at vi er blandt de bedste i Norden.

Fang din målgruppe

En af fordelene ved annoncering på Google er, at man – ligesom Instagram, Facebook og LinkedIn annoncering – kan opsætte annoncer med specifikke målgruppeindstillinger. Google giver dig mulighed for at segmentere din målgruppe ud fra geografi, demografi, interesser, adfærd og meget andet. Det betyder også, at du let kan indsnævre din målgruppe, så dine annoncer bliver eksponeret for din specifikke målgruppe, og dermed får størst værdi for dine annoncekroner.

Fasthold din målgruppe med Google remarketing

Google remarketing er et stærkt værktøj, der bliver flittigt brugt til strategisk annoncering på Google. Google remarketing er en annoncetype/funktion, der muliggør at annoncer kan blive målrettet brugere, der har vist interesse for dig, din virksomhed eller dine annoncer. Vi tilbyder opsætning af Google remarketing, så du kan fastholde din målgruppes interesse på dine ydelser eller produkter.

Annoncering på Google – Fordele og ulemper

Der er mange fordele ved Google annoncering. En af de største fordele, er at Googles annonceplatform er et specialiseret værktøj til at fange de købsklare kunder, der allerede efterspørger dit produkt/ydelse.

Har du yderligere spørgsmål til Google annoncering, er du meget velkommen til at ringe til os på + 45 88 37 47 88 eller skrive til os via e-mail: smb@craft.awork.dk