Få skræddersyet din Instagram annoncering

Instagram har over én milliard brugere verden over, der alle deler billeder igennem post og stories. Fordi mediet er så stort, befinder din målgruppe sig uden tvivl også på Instagram. Hos AWORK er vi eksperter i Instagram Ads, og med vores hjælp øger du dit engagement, trafik og konverteringer til din hjemmeside eller webshop – og dit brand. 

Kr. 2.499,- /md

Prisberegner - Sociale medier annoncer

1
2
3
4
5

Beregn dit prisestimat på 2 minutter

Vælg den mulighed, der passer bedst til dig

Hvor stor er din virksomhed?

Følg disse simple trin, så vi kan beregne prisen på dit projekt

AWORK standard

Til højre kan du læse hvad der er med i vores Instagram Ads som standard. Det er dog ikke kun begrænset til dette, så tag endelig fat i os for en uforpligtende dialog.

Hvorfor AWORK?

Anerkendt bureau siden 2012

Altid tilfredshedgaranti

Toppen af Trustpilot

Gazelle 2021

Hvad får du med i Instagram Ads?

Som noget helt unikt, får du tilknyttet en fast Ads-specialist, som hjælper dig med at maksimere outputtet af dine Instagram annoncer. Vores specialister sikrer sig, at du ikke smider penge “ud ad vinduet” eller bruger dem forkert. Ads-specialisten hjælper dig med alt fra opsætning, til tekstforfatning og overvågning af dine annoncer.

Instagram har mere end én milliard brugere verden over. Netop derfor er Instagram et godt sted at starte, hvis du vil øge synlighed og kendskab til din virksomhed. Vores Ads-specialister kender til alt det tekniske bag Instagram annoncering og opslag. Derudover ved vi, hvordan du fanger din målgruppe. Gennem annoncer sørger vi for, at du er i top of mind hos dine (potentielle) kunder.

Vores Ads-specialist udarbejder sammen med dig en strategi og indholdsplan for dine annoncer. Vi sørger for, at du kommer godt fra start, og vi skaber klare målsætninger for din online tilstedeværelse. Med den rigtige strategi øger vi sammen kendskabet til dig og dit brand. Det gør vi ved at skabe awareness, flere besøgende samt salg og interesse til din virksomhed.

Dit indhold er altafgørende for, hvordan dit organiske og betalte indhold performer på Instagram. Vores Ads-specialist udarbejder derfor alt indhold for dig. Det betyder, at vi også skriver teksterne til dine annoncer. På den måde kvalitetssikrer vi dine annoncer og skaber indbydende indhold, som fanger din målgruppe.

Vi hjælper dig med at målrette dine annoncer, så de rammer de helt rigtige målgruppe. Med Instagram Ads kan du indsnævre din målgruppe, så du ikke spilder tid og penge på dem, som alligevel ikke klikker og konverterer. Vi opsætter flow, som automatisk følger op på dine besøgende, og som påvirker dem, indtil de er klar til at foretage en handel.

Vi tilbyder konverteringssporing af dine Instagram annoncer. På den måde kan du se, hvor mange brugere der faktisk ender med at købe et produkt efter at have sat og klikket på din annonce. En konvertering er ikke kun et køb. En konvertering kan være mange ting. Det kan fx være: Tilmelding til nyhedsbrev, søgninger, tilføjelse til kurv, udfyldelse af kontaktformularer og meget mere. Konverteringssporing giver dig altså mulighed for at måle den direkte effekt og resultater af vores annoncer.

"Instagram er en effektiv platform til at opbygge en loyal kundekreds og få din virksomhed til at skille sig ud fra mængden. På Instagram kan du fange din målgruppe på geografi, demografi, interesse, adfærd mm.

Som SoMe & Ads specialist hjælper jeg dig med at skræddersy dine indlæg og få flere følgere. Fordi Instagrams indholdstype er billede-video format, er brugernes engagement også højere her end på andre sociale platforme. Du bør derfor også benytte dig af Instagram annoncering, uanset hvilken type virksomhed du har, så du kan nå dine marketingsmål".

Camilla Piper Rafaelsen
SoMe & Ads specialist

Se lidt af vores arbejde nedenfor

Vi søger altid dybdegående indsigt i vores kundes virksomhed og industri.
Det sikrer, at vi får skabt et stærkt digitalt fundament, som giver
resultater på den lange bane.

Processen

Vi har siden år 2012 arbejdet med Instagram annoncering. Du er dermed sikret et Instagram-bureau, der har stor know-how inden for Instagram Ads. Hos AWORK ved vi, hvad der skal til for at skabe resultater, som skaber værdi for vores kunder gennem en målrettet og skarp annoncering.

Kendskab og analyse

Første skridt er at stifte kendskab med dit brand, branche samt konkurrenter. Den information vil skabe grundlag for dine Instagram Ads kampagner og være startindekset. Derefter udarbejder vi en strategi og indholdsplan på baggrund af den information, vi har indsamlet i første trin. Sammen med dine mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå med dine annoncer.

Kenskab og analyse

Vi udarbejder content for dig og skriver teksterne til dine annoncer. Vi kvalitetssikrer dine annoncer og skaber indbydende indhold, som fanger din målgruppe. Vi bruger gerne visuelt materiale i vores annoncer. Det kan både være videoer og billeder, der fanger brugeren.

Resultater og mål

Vi har nu annonceret for dig, og resultaterne og målinger giver effekt. Nu kigger vi på, om vi skal lave nye eller optimere eksisterende annoncer. Med i annonceprisen får du også en månedlig rapport, hvor vi rapporterer om brug af annoncekroner, resultater og udvikling.

FAQ

De oftest stillede spørgsmål finder du nedenfor. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive til os i chatten eller kontakte os på anden vis.

Instagram er ejet af Facebook, hvilket betyder, at du skal have en Facebook-side for at annoncere på Instagram. Du styrer derfor dine Instagram Ads via Facebook Annonceadministrator.

Instagram kan du opsætte dine annoncer som

  • Billedeannoncer (vises i feed)
  • Videoannoncer (vises i feed)
  • Karruselannoncer
  • Annoncer i brugernes stories (kan være billeder eller video)

Instagram har også en annoncefeature kaldet “Shopping”, hvor du kan tilkoble din webshop, tagge dine produkter på et billede eller i en storie, og lede brugerne direkte til webshoppen, hvor de kan gennemføre deres køb.

Du behøver derfor ikke at have en Instagram profil for at annoncere på Instagram. Dog kan det være en god idé, da du med en virksomhedsprofil på Instagram har adgang til data om dine besøgende og mulighed for at linke til din hjemmeside.

Alle typer virksomheder kan gøre brug af Instagram annoncering. Det kræver blot at du opretter en Facebook-side, da det er gennem Facebook Annonceadministrator du opsætter dine Instagram annoncer. Derfor kan du sagtens annoncere på både Instagram og Facebook samme tid.

Da du ikke behøver en Instagram-profil for at annoncere, skal du ikke bekymre dig om at skulle opdatere og vedligeholde en Instagram-profil, men blot have en god hjemmeside eller webshop, som du kan lede brugerne til.

Alt efter hvilke type virksomhed du har, kan det dog være en fordel også at have en aktiv virksomhedsprofil på Instagram, hvor du kan fremvise dine produkter eller fortælle om dine services. Herigennem får du flere statistiske oplysninger om dine brugere.

Prisen på Instagram annoncering bestemmer du selv. Du vælger altså et beløb, du vil bruge på dine annoncer pr. dag eller pr. periode din annonce skal køre.

Det koster penge hver gang en bruger klikker på din annonce eller køber dit produkt via din annonce. Disse priser afhænger af udbud og efterspørgsel, hvor du, lige som ved en auktion, byder på at få vist din annonce for din valgte målgruppe.

Du vælger selv om du vil betale for pris pr. klik eller pr. visning af annoncen. Er din målgruppe meget bred, er priserne lavere. Det skyldes, at du muligvis eksponerer annoncen for ikke-interesserede brugere. Dette kan dog i nogle tilfælde være en god idé, hvis dit mål er at blive vist hos rigtig mange brugere.

Kontakt vores Ads Specialister på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

Hvor længe dine Instagram Ads skal køre afhænger af målet for dine annoncer. Ønsker du mange visninger og eksponeringer kan du eksempelvis sætte din annonce til at køre i en måned. Er din CTR-rate (click-through-rate) lav kan det være tegn på, at der er noget ved annoncen, som virker mindre godt. I de tilfælde, bør du ændre i annonce eller stoppe den.

Der er altså ikke noget konkret svar, på hvor længe annoncer på Instagram skal være aktive, da du må holde øje dine data og lade dem tale for sig.

Har du svært ved at overskue annoncedata eller vil du gerne have fagrlig rådgivning til Instagram annoncering, så kontakt os på på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

Er du ny annoncør på Instagram, eller er annonceopsætningen tidskrævende og forvirrende? Med hjælp fra AWORK kan du være sikker på, at dine kampagner kører korrekt og skaber et positivt afkast. 

  • Du modtager et skræddersyet tilbud
  • Vi hjælper dig med at håndtere og optimere dine annoncer
  • Vi står klar til at behandle og analysere på din data
  • Vi står for alt – billeder, video og tekst til dine Instagram annoncer
  • Vi søger altid dybdegående indsigt i vores kundes virksomhed og industri. Det sikrer, at vi får skabt et stærkt digitalt fundament, som giver resultater på den lange bane

Brugerne på Instagram har delt over 40 milliarder billeder og videoer til dato. Derudover deler de i gennemsnit over 95 millioner billeder og videoer hver evig eneste dag.

Brugerne på Instagram er altså meget aktive, og det er en fordel for annoncører som dig!

Instagram annoncering er de annoncer, som bliver vist i brugernes feed og Instagram stories. Dine annoncer eksponeres altså midt i mellem opslag og stories, fra de profiler brugerne allerede følger. Med Instagrams algoritmer, og gode muligheder for at målrette interesserede brugere, blender dine annoncer let ind hos brugerne. 

Facebook ejer Instagram, hvilket betyder, at du skal have en Facebook-side for at annoncere på Instagram. Derudover betyder det, at du styrer din Instagram Ads via Facebook Annonceadministrator.

Du behøver derfor ikke at have en Instagram profil for at annoncere på Instagram.

Annoncer på Instagram

Instagram kan du opsætte dine annoncer som:

  • Billedeannoncer (vises i feed)
  • Videoannoncer (vises i feed)
  • Karruselannoncer
  • Annoncer i brugernes stories (kan være billeder eller video)

Med Instagram Ads har du mulighed for at målrette dine annoncer, ud fra de oplysninger brugerne har givet om sig selv på Instagram og Facebook, og via de algoritmer som definerer brugernes typiske adfærd.

Det er en stor hjælp for dig, som gerne vil annoncere på Instagram. Du får også en masse brugbar data tilbage fra dine annoncer, så du ved, hvilken del du skal fortsætte med at gøre, og hvad du måske skal ændre ved din annoncering.

Instagram Shopping

Instagram har også en annoncefeature kaldet “Shopping”, hvor du kan tilkoble din webshop, tagge dine produkter på et billede eller i en storie, og lede brugerne direkte til webshoppen, hvor de kan gennemføre deres køb.

Der er altså rigtig mange fordele ved at annoncere på Instagram. Kontakt en at vores konsulenter på +45 88 37 47 88, eller skriv til os på smb@awork.dk

Vi analyserer din hjemmeside eller webshop samt Instagram og Facebook-side. Alt sammen med henblik på, at det er korrekt sat op i forhold til de besøgende som kommer fra Facebook. Her analyserer vi, om din webløsning er klar til at omdanne de besøgende til kunder.

Vi starter med en fokusmåned, hvor vi analyserer og tester annoncerne for at ramme den præcise målgruppe. Herefter vil vi fremvise en rapport med vores data for måneden. Her kommer vi ligeledes med et tilbud på den løbende, månedlige annoncering. Vi giver dig et skræddersyet tilbud på vores Instagram annoncering efter fokusmåneden.

Altid skræddersyede Instagram Ads hos AWORK

Vi opretter udelukkende brugerdefinerede og skræddersyde designs og tekster til jeres Instagram Ads. Vi benytter os derfor ikke af nogle skabeloner.

Det er særdeles vigtigt, at det hele er korrekt sat op og på plads inden dine Instagram annoncer bliver udviklet og aktiveret, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner. 

Vi analyserer din målgruppe. Her ser vi på, hvor de mest købeklare kunder befinder sig, og hvilke søgeord de benytter. I analysen kigger vi på geografi, alder, sprog samt tidsperiode som dine annoncer skal kunne ses af dine potentielle kunder.

Vi sørger for at udarbejde alt nødvendigt indhold. Hvis du har dit eget indhold, du ønsker at bruge, er det dog intet problem.

Gennemsigtighed i dine Instagram Ads

Hos AWORK er du altid klar over, hvad du betaler for din Instagram annoncering. Prisen er altid den samme, og der er ingen skjulte gebyrer. Betaling til Instagram bestemmer du selv, og du kan til enhver tid sætte din kampagne eller dit budget på pause.

Ønsker du en guide til, hvordan du opsætter Instagram Ads? Der er mange faktorer og valg at tage højde for, når du skal annoncere på Instagram.


Du skal eksempelvis overveje, hvad målet er for annonceringen:
Er det konverteringer eller visninger, du er ude efter, og er det en bred eller snæver målgruppe du vil ramme?

Instagram er et visuelt medie, hvor gode billede og videoer har betydning for brugernes interesse i dine annoncer. Du skal derfor også tage højde for, hvilket visuelt signal du gerne vil sende med din annoncering?

Vores Ads Specialister hos AWORK kan guide dig igennem alle disse steps, når du skal annoncere på Instagram.

Tag fat i os på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

Er du klar til at komme i gang?

Bliv kontaktet ved at klikke på knappen nedenfor, eller ring på 88 37 47 88.
Vi rådgiver dig til valg af den rette løsning og strategi, så vi sammen kan opnå dit mål.

Instagram annoncering – Visuelt og fængende annoncer

Vil du gerne have mere målrettet og kvalificeret trafik til din webshop eller hjemmeside? Med Instagram annoncering kan du, som virksomhed, ramme plet, når du sigter efter din målgruppe. Instagram annoncering er dine annoncer, som bliver vist I brugernes feed og Instagram Stories. Dine annoncer eksponeres altså mellem opslag og stories, fra de profiler brugerne allerede følger. Med Instagrams algoritmer og gode muligheder for at målrette interesserede brugere, blender dine annoncer let ind hos brugerne.

Skræddersyet annoncering på Instagram

Fordi Instagram er et visuelt medie, er det også vigtigt at dine Instagram annoncer ser profesionelle ud og fanger din målgruppe. Vi kan hjælpe dig med at lave flotte visuelle annoncer. Hos AWORK tilbyder vi Instagram annoncering, som er skræddersyet til dit behov for annoncering. Kontakt derfor en af vores konsulenter på telefon:  +45 88 37 47 88 eller via e-mail: smb@craft.awork.dk. Vi har nogle af de mest konkurrencedygtige priser på markedet, når det kommer til Instagram annoncering.

Hvad kan Instagram annoncering gøre for min virksomhed?

Har din virksomhed en Instagram profil? Uanset om du arbejder i eget firma, er en lille erhvervsdrivende virksomhed, eller en større koncern, NGO eller politisk organisation, kan Instagram annoncering hjælpe dig med at finde den rette målgruppe for  din virksomhed. Instagram så for første gang dagens lys i 2010, og havde til formål at gøre det nemt at dele billeder fra mobiltelefonen. Det banebrydende ved Instagram var, at man kunne lægge filtre på billederne og dermed gøre dem æstetisk flottere og mere iøjnefaldende. Instagram blev i år 2012 solgt til Facebook. Sidenhen har det sociale medie taget verden med storm. Fordi Instagram er ejet af Facebook, skal du have en aktiv Facebookprofil for at oprette Instagram Ads, hvorefter du kan udforme effektive annoncer. Instagram er et oplagt sted til at styrke dit brand og tiltrække nye kunder. På Instagram kan du fange netop din målgruppe gennem segmentering på geografi, demografi, interesse, adfærd og meget mere. 

Strømlinet marketing på Instagram

Til forskel fra Facebook er Instagram et mere strømlinet format, hvor indholdstypen udelukkende er billed- og videoformat. De fleste danske virksomheder er med på vognen, og flere bruger aktivt Instagram Ads til strategisk og målrettet marketing.

Instagram annoncer – Sådan kommer du i gang

Overvejer du, hvorvidt Instagram annoncering er relevant for dig eller din virksomhed? Det første du skal overveje er, om Instagram er en platform, der benyttes af din målgruppe eller andre virksomheder som din. Undersøg altid markedet på forhånd, inden du går i gang med at annoncere. Nogle virksomheder får et bedre udbytte af annoncering via. andre platforme som eksempelvis via. Google Ads, Facebook annoncering eller LinkedIn annoncering.

Hvis din research viser, at Instagram annoncering er et godt match til din type virksomhed, er det bare med at komme i gang. Selve oprettelsen af en virksomhedsprofil på Instagram er forholdsvis brugervenligt, men ønsker du at sætte hårdt ind på Instagram annoncering som din primære marketing strategi, er det en god idé at få hjælp fra eksperter i Instagram annoncering.

Hos AWORK webbureau har vi hjulpet mange af vores kunder til øget vækst med målrettet annoncering på Instagram. Det er en af grundene til, at vi er blandt de bedste i Norden.

Fang din målgruppe

En af fordelene ved annoncering på Instagram er, at man – ligesom Facebook annoncering – kan opsætte annoncer med specifikke målgruppeindstillinger. Instagram giver dig mulighed for at segmentere din målgruppe ud fra geografi, demografi, interesser, adfærd og meget andet. Det betyder også, at du let kan indsnævre din målgruppe, så dine annoncer bliver eksponeret for din specifikke målgruppe. Dermed får du størst værdi for dine annoncekroner.

Fasthold din målgruppe med Instagram remarketing

Instagram remarketing er et stærkt værktøj, der bliver flittigt brugt til strategisk annoncering på Instagram. Instagram remarketing er en annoncetype/funktion, der muliggør at annoncer kan blive målrettet brugere, der har vist interesse for dig, din virksomhed eller dine annoncer. Du kan således fastholde din målgruppes interesse ved fortsat at vise Instagram remarketing annoncer, med henblik på muligt køb, afhængigt af hvilken ydelse din virksomhed ønsker at promovere.

Annoncering på Instagram – Fordele og ulemper

Der er mange fordele ved Instagram annoncering. En af de største fordele, er at Instagrams annonceplatform er et specialiseret værktøj til at finde din målgruppe. Du kan via Instagram annoncer finde frem til lige netop din målgruppe. På den måde kan du sikre optimalt udbytte af dine annoncekroner.

Har du yderligere spørgsmål til Instagram annoncering, er du meget velkommen til at ringe til os på +45 88 37 47 88 eller skrive til os via e-mail: smb@craft.awork.dk