Beskyt dit mailsystemt og dets indhold med en sikker mail

Med en Sikker Mail er dine mailkorrespondancer beskyttet. Det sikrer, at du hurtigt kan behandle dine sager i et sikkert og beskyttet mail-miljø, uden at dine mails bliver overvåget. Sikker Mail udviser også professionalisme overfor dine medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Fra kr. 1.499,-

AWORK standard

Til højre kan du læse hvad der er med i en Sikker Mail hos AWORK som standard. Det er dog ikke kun begrænset til dette, så tag endelig fat i os for en uforpligtende dialog.

Hvorfor AWORK?

Anerkendt bureau siden 2012

Altid tilfredshedgaranti

Toppen af Trustpilot

Gazelle 2021

Hvad får du med i en Sikker Mail?

Med Sikker Mail kan du trygt sende personfølsomme og fortrolige data til andre. Sikker Mail krypterer dine data, så de ikke kan åbnes og læses af uvedkommende. Du mindsker derfor chancen for et hackerangreb.

En Sikker Mail har de samme egenskaber som SSL-certifikater har når vi taler om hjemmesider og webshops.

Pr. 1. januar 2019 blev det et krav at alle virksomheder, der arbejder med personfølsomme og fortrolige data skal anvende en Sikker Mail. Og det kan vi hos AWORK hjælpe dig med.

Gennem Sikker Mail er det muligt at signere dine mails med dit NemID. Dette er en ekstra sikkerhed for dig, og den du ønsker at sende mailen til.

Via en signatur kan du påvise, at den givende mail er sendt fra dig og ikke en anden. Du kan derfor forsikre modtageren om, at de ikke har modtaget en forfalsket mail, som indeholdende virus.

Med Sikker Mail kan du være sikker på, at du overholder EU-persondataforordningen. Du sikrer, at der ikke er nogen, som kan få fat i de oplysninger, du sender via din Sikker Mail, og dermed vil du undgå at få en bøde, som kan lægge på op til 4% af din årsomsætning. 

Du signalerer også til dine kunder, at du er professionel og tager deres data seriøst.

Hos AWORK Webbureau opsætter vi din Sikker Mail, så du behøver ikke at tage dig af det tekniske. Vi sikrer os, at din Sikker Mail er kompatibel med dit mailprogram, så du ikke ender med et produkt, du ikke kan benytte.

Du skal ikke gøre andet end at logge ind med dit arbejds- NemID, når du får besked fra os. Du kan få opsat Sikker Mail på én eller flere mails.

De programmer, der kan få opsat Sikker Mail, er følgende: 

  • Outlook 2007
  • Outlook 2010
  • Outlook 2013
  • Outlook 2016
  • Mozilla Thunderbird

Så hvis din virksomhed bruger én af følgende mailsystemer, kan AWORK hjælpe dig med at opsætte din Sikker Mail.

Du kan hente dit og andres certifikater på medarbejdersignatur.dk

Ja, det er muligt at sende privat. Du kan sende Sikker Mail til privatpersoner, virksomheder, det offentlige og udlandet. Det du blot skal være opmærksom på er, at modtageren ligeledes skal have opsat Sikker Mail så denne kan læse og dekryptere din mail.

Du kan benytte Sikker Mail, så længe du ønsker. Vores Sikker Mail løber fra minimum 1 år og op til 6 år. Jo længere periode du vælger, jo større besparelse opnår du.

Du kan benytte Sikker Mail via disse programmer

Det er desværre ikke muligt at benytte Sikker Mail med alle programmer.
Her kan du se hvilke programmer, der er kompatible med Sikker Mail.

Outlook

Udvalgte Outlook programmer kan få opsat Sikker Mail. Her er der tale om Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013 og Outlook 2016

Thunderbird

Du kan, ligesom udvalgte Outlook programmer få opsat Sikker Mail, hvis du benytter dig af programmet Mozilla Thunderbird.

Styresystemer

Computere der er kompatible med følgende styresystemer; Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

AWORK Webbureau logo

Topscorer

AWORK ligger til tops på Trustpilot, Google og Facebook med en score på 4,93 ud af 5.

AWORK Webbureau mand

+400 kunder

Vi har kunder fra både indland og udland som vi hjælper hver eneste dag.

AWORK Webbureau PC

Målbart

Hos AWORK kan du se det præcise afkast af hvad du får ud af din hjemmeside.

AWORK Webbureau graf

Prisvindende

Vi har fået stor anerkendelse i form af flere priser i både Danmark og Europa.

Er du klar til at komme i gang?

Bliv kontaktet ved at klikke på knappen nedenfor eller ring på 88 37 47 88.
Vi rådgiver jer til valg af den rette løsning og strategi, så vi sammen kan opnå jeres mål.
"Kommunikerer du usikkert til dine medarbejder, kunder og samarbejdspartnere?

Har du ikke Sikker Mail, så overholder du faktisk ikke Datatilsynets krav om, at alle virksomheder der sender fortrolige personoplysninger, skal gøre det via en sikker mail. Med vores hjælp krypterer vi dine mails, så de igen bliver sikrer og lever op til Datatilsynets krav”.
Allan Hansen
CSO og Partner

FAQ

De oftest stillede spørgsmål finder du nedenfor. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, så er du mere end velkommen til at skrive til os i chatten.

Sikker Mail er en måde, hvorpå du kan sikre de informationer, der sendes fra én mailadresse til en anden. Indholdet af disse mails bliver krypteret og kan ikke åbnes af uvedkommende, derfor er det vigtigt at både afsender og modtager har tilkoblet Sikker Mail i deres system. Hvis dig eller din virksomhed bliver udsat for et hackerangreb, vil Sikker Mail sikre at oplysninger og informationer ikke lande i de forkerte hænder. Specielt virksomheder, der behandler personfølsomme data har stor nytte af Sikker Mail. Pr. 1. januar 2019 er det blevet et krav at disse virksomheder benytter Sikker Mail, så kundernes oplysninger er sikre og ikke kan læses af de forkerte.

Sikker Mail kan benyttes når du skal kommunikere med virksomheder, det offentlige, udlandet og sågar privatpersoner – den eneste forudsætning er, at modtageren også har opsat Sikker Mail. Det eneste du skal gøre for at sende en sikker mail er at trykke på “send sikkert”. På den måde beskytter du data i den pågældende mail, så den ikke kan åbnes af folk uden adgang til et sikkert mailsystem. For at forsikre modtageren at du er den du er og ikke en hacker, kan du underskrive mailen med dit arbejds-NemID så din signatur oplyses på mailen.

Sikker Mail er relateret til SSL Certifikater som har de samme forudsætninger, men sikrer blot hjemmesider og webshops i stedet for mailsystemet. Man kan derfor med fordel oplyse på ligeledes hjemmeside og webshop at man benytter Sikker Mail og kundens oplysninger, derved er sikret. Dette virker derudover også troværdigt og professionelt overfor dine kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.

Hvis du ikke benytter Sikker Mail, er du i stor fare for, at andre får fat i dine fortrolige oplysninger. Derudover kan din virksomhed overtræde EU-persondataforordningen, eftersom der pr. 1. januar 2019 er kommet et krav om, at virksomheder der bearbejder personfølsommeoplysninger skal have opsat Sikker Mail.

Hvis en hacker får adgang til mails med persondata, kan du risikere at få en bøde på op til 4% af virksomhedens årsomsætning. Dette er en del af den nye EU-persondataforordning, som også er kendt under forkortelsen GDPR. Ved at benytte sig af Sikker Mail sikrer du dig imod, at andre kan få adgang til de personfølsommeoplysninger, og du er dermed udenfor fare for at nogen misbruger den data, som du ligger inde med. Sikker Mail overholder 100 % EU-persondataforordningen, så der er ingen grund til at bekymre sig om, du er dækket ind. Desuden vil du altid blive advaret, hvis du sender, eller forsøger at sende en mail, med usikkert grundlag.

Grunden til det er smart at benytte sig af Sikker Mail er fordi følsomme data, oplysninger og informationer ikke kan læses eller benyttes af uvedkommende. Sikker Mail sikrer altså at de oplysninger, der udveksles indenfor virksomheden bliver i virksomheden samt oplysninger givet til eller modtaget af en kunde eller andre virksomheder er sikret for uvedkommende personer.

Sikker Mail er en sikkerhed for din kunde, hvis du behandler personfølsomme data for dem. Der er et krav om, at pr. 1 januar 2019 skal virksomheder, der arbejder med følsomme og fortrolige data benytte Sikker Mail. Disse virksomheder skal altså benytte Sikker Mail, så oplysningerne bliver krypteret og ikke kan åbnes eller læses af uvedkommende.

Med Sikker Mail er modtageren forsikret om, at mailen er sendt af dig via signatur gennem NemID. Dette betyder, at der ikke er nogen tvivl om, hvorvidt mailen er forfalsket eller indeholder virus. Det er en god sikkerhed både internt og eksternt både for afsender og modtager.

Det er lige så let at benytte Sikker Mail, som det er at benytte sig af et ikke-beskyttet mailsystem. For at sende med Sikker Mail skal du blot vælge den knap, der hedder “Send sikkert”, og derved sikrer du indholdet i din mail.

AWORK Webbureau kan hjælpe dig med at opsætte Sikker Mail direkte fra medarbejdersignatur.dk. Vi ordner og opsætter det hele for dig. Alt du skal er at logge ind med dit arbejds-NemID. 

Du kan ringe til os på 88 37 47 88 og lad os tage en snak, hvis du er interesseret i Sikker Mail. Det er også muligt at kontakte vores support efter opsætning, hvis der er problemer eller spørgsmål omkring din Sikker Mail.

I princippet kan alle få opsat Sikker Mail. Virksomheder, der opererer med personfølsomme data samt fortrolige data skal pr. 1. januar 2019 kryptere deres data. Derfor er Sikker Mail en perfekt løsning for dem.

Det er en god idé at benytte Sikker Mail, hvis dig og din virksomhed sender dokumenter og mails med fortrolige oplysninger. Man mindsker risikoen for at informationerne ender i de forkerte hænder.

Eksempler på brancher og virksomheder, hvor det er vigtigt, at have opsat en Sikker Mail er opholdssteder, botilbud, plejehjem, børnehaver, krisecenter, dagsskoler, forsikringsselskaber og generelle virksomheder, der arbejder med personlige oplysninger.

Ikke alle programmer kan få adgang til Sikker Mail, men følgende programmer er kompatibel med Sikker Mail: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013, Outlook 2016 og Mozilla Thunderbird.

Det er desværre ikke muligt at benytte andre programmer end de ovenstående. De styresystemer, der kan køre et eller flere af disse programmer, er Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

Du kan selv vælge, hvilke ovenstående program du vil benytte, såfremt det er kompatibelt med styresystemet.

Sikker mail – Et krav til virksomheder

Pr. 1. januar 2019 blev det et krav at alle virksomheder, der arbejder med personfølsomme og fortrolige data skal anvende en Sikker Mail – og det kan vi hos AWORK hjælpe dig med. Så har du ikke opsat Sikker Mail, så overholder du faktisk ikke Datatilsynets krav om, at alle virksomheder der sender fortrolige personoplysninger, skal gøre det via en sikker mail.

Med Sikker Mail kan du trygt sende personfølsomme og fortrolige data til andre, da Sikker Mail krypterer dine data, så de ikke kan åbnes og læses af uvedkommende. Aldrig har cyberkriminalitet været så udbredt som i dag, og med sikker mail beskytter du dig imod hackere der forsøger at stjæle din fortrulige data.

Sikker Mail kan derfor benyttes når du skal kommunikere med virksomheder, det offentlige, udlandet og sågar privatpersoner – den eneste forudsætning er, at modtageren også har opsat Sikker Mail. Det eneste du skal gøre for at sende en sikker mail er at trykke på “send sikkert”. På den måde beskytter du data i den pågældende mail, så den ikke kan åbnes af folk uden adgang til et sikkert mailsystem. For at forsikre modtageren at du er den du er og ikke en hacker, kan du underskrive mailen med dit arbejds-NemID så din signatur oplyses på mailen.

Gode grunde til at få Sikker Mail

Der kan være forskellige grunde til, at du har behov for at sende en sikker mail, du kan se nogle af dem her:

  • Du ønsker at holde dit privatliv hemmeligt og sikker på nettet

  • Du arbejder i en branche eller virksomhed, der arbejder med personlige oplysninger som fx et opholdssted, botilbud, plejehjem, børnehave, krisecenter, dagskole, forsikringsselskab

  • Du er skribent og skriver om emner, hvor dit researchearbejde helst ikke skal afsløres, herunder mailkorrespondencer

Fordele ved Sikker Mail

Der er kun fordele med at have Sikker Mail, du kan se nogle af dem her:

  • Med Sikker Mail sikrer du dig, at dine mails kun bliver læst af den modtager, din mail er tiltænkt
  • Du undgår hacking af fortrolige oplysninger
  • Du overholder Datatilsynets krav
  • Du overholder EU-persondataordningen, bedre kendt som GDPR
  • Du undgår at få en bøde på op til 4% af virksomhedens årsomsætning

Programmer der bruger Sikker Mail

Ikke alle programmer kan få opsat Sikker Mail, men følgende programmer er kompatibel med Sikker Mail: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013, Outlook 2016 og Mozilla Thunderbird.

Det er desværre ikke muligt at benytte andre programmer end de ovenstående. De styresystemer, der kan kører et eller flere af disse programmer, er Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

Du kan selv vælge, hvilke ovenstående program du vil benytte, såfremt det er kompatibelt med styresystemet.

Få hjælp af AWORK til sikker mail

Du kan opsætte sikker mail via bl.a. Outlook, Thunderbird og gmail, men mange af processerne for e-mailkryptering er besværlige. Derfor kan du med fordel benytte dig af AWORKS hjælp til Sikker Mail, hvor du blot via knappen ‘Send sikkert’, sikrer at du sender mail sikkert afsted. Med vores hjælp skal du ikke bekymre dig om implementering af Sikker Mail, da du kan trygt overlade det til os.